FAQ's
Soul Imprint
Jolien Milisen
Onze-Lieve-Vrouwstraat 124 bus E, 3570 Alken
BE0779.808.635
Hieronder staan de meestgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij of kunnen we je helpen met een andere vraag?
Stuur dan een mailtje naar info@soulimprint.be of vul het contactformulier in.
Veelgestelde vragen over onze Soul Imprint juwelen
Wat is een afdrukjuweel?
Het is een persoonlijk juweel van jouw hond, kat, paard, … waarin de snoet- of pootafdruk van jouw viervoeter zit verwerkt. Hiervoor dien je enkel zelf een poot- of neusafdruk te maken. Dit kan je makkelijk zelf thuis doen met onze afdrukkit. Je kan kiezen tussen een ketting, ring of armband. Bekijk hier onze collectie.
Hoe wordt een afdrukjuweel gemaakt?
Het begint allemaal bij de afdruk. Jij maakt de afdruk van je viervoeter zijn of haar neusje of poot, en dit doe je zelf bij jouw thuis mbv onze afdrukkit. Op basis van die afdruk, maak ik een kleiner afdrukje dat naar de gieterij kan. Daar wordt het gegoten in 925 sterling silver. Nadien werken we het nog volledig af en assembleren we jouw juweel.
Hoe maak ik de afdruk?
In jouw afdrukkit zit een uitgebreid stappenplan dat je stap voor stap kan volgen. Scan zeker ook de QR-code die op het stappenplan staat, dan ontvang je gratis een fysiek polaroid fotootje van jouw huisdier, geleverd tesamen met je juweel.
Waarom kiezen voor een afdrukjuweel?
Afdrukjuwelen zijn een tastbare herinnering aan de unieke band tussen jou en jouw viervoeter. Geen enkele neus of poot is hetzelfde waardoor het jouw persoonlijke juweel wordt, gemaakt door en voor jou. Door de afdruk te vereeuwigen, draag je altijd een stukje van je viervoeter dichtbij je.
Waarom is de levertermijn 6 tot 12 weken?
Alle juwelen worden hangemaakt en verschillende onderdelen vergen tijd in dit proces. Daardoor kan de levertermijn verschillen per juweel. Tenzij je kiest voor een spoedlevering, dan wordt je juweel (na het ontvangen van de afdruk) binnen 2 weken afgeleverd.
Kan ik mijn juweel ook sneller ontvangen?
Ja, dat kan! Als je kiest voor een spoedlevering, wordt je afgewerkt juweel verzonden binnen twee weken (na ontvangst van jouw afdruk).
Kan ik ook enkel een afdrukkit bestellen?
Ja, dat kan zeker! Ben je (nog) niet zeker welk juweel je wil laten maken van jouw afdruk, of wil je de afdrukkit graag cadeau geven? Klik hier.
Hoe onderhoud ik mijn juweel?
Om te beginnen krijg je altijd jouw juweel geleverd in een juwelendoosje. Gebruik dit doosje om je juweel op te bergen, en bewaar ze het liefst in een vochtvrije ruime. Houdt rekening met volgende tips:
- Zilver kan na een tijdje wat glans verliezen en oxideren. Dat is een normaal proces en kan je makkelijk oplossen door je juweel op te poetsen met een polijstdoekje
- Doe je ring uit bij zware fysieke taken, het dragen van zware tassen of bij intensief werk met je handen. Zo voorkom je onnodige beschadigingen (krassen of deukjes)
- Breng eerst parfum, haarlak, lotion, make-up, … aan vooraleer je jouw juweel aandoet
- Doe je juweel uit tijdens het slapen, douchen, sporten en zwemmen
- Breng het niet in contact met schoonmaakmiddelen en chemicaliën
- Let op met het gebruik van zonnecreme tijdens zonnige dagen. Doe je juweel uit tijdens het zonnen en bewaar veilig apart
Van welke materialen worden de juwelen gemaakt?
De juwelen zijn gemaakt van 925 sterling silver. Zilver is van nature iets zachter dan bijvoorbeeld staal of massief goud, waardoor het vraagt om wat zachtheid in gebruik.
Kan ik ook een ander soort juweel laten maken?
Momenteel kan je enkel afdrukjuwelen laten maken. Binnenkort komt er ook een collectie herinneringsjuwelen waarbij haartjes of zelfs assen verwerkt kunnen worden in een juweel.
Kan ik mijn juweel retourneren of omruilen?
Alle juwelen zijn op maat gemaakt en gepersonaliseerd, speciaal voor jou. Deze kunnen dus niet geretourneerd, gewisseld of terugbetaald worden.
Zit er garantie op mijn juweel?
We begrijpen dat je jouw persoonlijk juweel zoveel mogelijk wil dragen en dat mag. Maar houd rekening met de tips die staan onder ‘hoe onderhoud ik mijn juweel’.
Er is een standaard garantie van 6 maanden. Gaat in deze periode jouw juweel stuk, herstellen we dit kosteloos. Opgelet: de garantie en kosteloze herstelling vervalt wanneer het juweel schade heeft opgelopen door het niet naleven van de onderhoudstips.
Heb je een andere vraag of probleem, mail naar info@soulimprint.be. We helpen je graag verder!
Mijn juweel geeft kleur af...
Het afgeven van een juweel waarbij er zwart achterblijft op de huid, kan voorkomen. Dit heeft niets te maken met de kwaliteit van het juweel, maar dit kan verzoorzaakt worden door de zuurtegraad van je huid. Dat kan beïnvloed worden door medicatie, parfums, cosmetica, … De zwarte verkleuring kan je verwijderen met water en zeep en het juweel kan je makkelijk proper maken met een polijstdoekje.
Is het afdrukmateriaal veilig?
Ja, hoor. Het afdrukmateriaal is een soort silicone die ook wordt gebruikt bij het maken van tandafdrukken bij mensen. Aangezien wij het enkel tegen het snoetje of pootkussentje gebruiken, is er dus helemaal geen gevaar.
Hoe weet ik of de afdruk voldoende goed is?
Als je twijfelt, kan je altijd een foto sturen naar info@soulimprint.be en ik geef met veel plezier feedback. Het is van cruciaal belang dat je een goede afdruk (met oa voldoende reliëf) neemt, omdat dit de basis vormt voor jouw juweel. Daar kunnen we nadien niets meer aan veranderen.
Wat als de afdruk mislukt?
Geen zorgen, in de afdrukkit zit voldoende materiaal om een tweede poging te ondernemen. Als het bij de tweede poging niet gelukt is, kan je hier extra silicone bestellen.
Wat moet ik doen met de afdruk?
Je kan jouw afdruk eenvoudig aan ons terugbezorgen: via verzending in het doosje, verzendzak en retourlabel of door de afdruk persoonlijk te brengen naar de dropbox aan ons atelier.
Kan ik eerst enkel een afdruk maken en pas later een juweel bestellen?
Ja, dat kan! Je kan een losse afdrukkit (zonder juweel) bestellen en de afdruk zelf veilig bewaren. Later kan je dan een Soul Imprint juweel laten maken met de afdruk. De afdruk mag je bewaren tot het moment je het juweel besteld, je krijgt hiervoor op dat moment aparte instructies. Je kan jouw afdruk dan naar ons opsturen of inleveren via onze dropbox.
Welke soort afdrukken kan ik maken?
Dit kan een snoet- of pootafdruk van een hondje zijn. Andere voorbeelden zijn een afdruk nemen op het hoofd van een paard of van het snoetje van je kat. Als je niet zeker bent of jouw verzoek een mogelijkheid is, neem dan zeker even contact op. Houd er rekening mee dat de afdruk altijd de basis is van jouw juweel dwz dat het ontwerp het uiteindelijke resultaat zal zijn van de afdruk (reliëf, grootte, …).
Wat als mijn viervoeter heel erg ziek is?
Ik raad je aan om in deze situatie snel te handelen. Neem contact op via info@soulimprint.be en dan proberen we de afdrukkit zo snel als mogelijk bij jou te krijgen zodat je de poot- of neusafdruk kan nemen.
Indien dit niet lukt, proberen we samen te kijken naar andere oplossing. We zijn er om te helpen, wees dus niet bang om contact op te nemen.
Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Binnen België:
> Verzending naar thuisadres: 8,20 euro
> Verzending naar een afhaalpunt: 7,20 euro
Wij verzenden ook naar Nederland, hiervoor hanteren we andere tarieven.
Hoe kan ik mijn zending volgen?
We verzenden telkens met track & trace waarmee je gemakkelijk online je bestelling kan volgen.
Ik woon in de buurt, kan ik mijn bestelling komen afhalen?
Ja, dat kan! Aan ons atelier staat een afhaal/dropbox. Hiermee kan je jouw afdrukkit én juweel komen afhalen. Jouw afdruk kan je hierin ook komen droppen. Je hoeft hiervoor geen afspraak te maken of aan te bellen. Je krijgt een code om het cijferslot van de box te openen.
Aan deze optie zijn geen extra kosten verbonden.